#7harimenulis // Jealousy

December 04, 2017


Hari ketiga | December 4, 2017

Kemarin aku mimpi akan satu sosok tubuh yang aku ingin sekali bertemu. Iya, aku bermimpi perihal kamu.

Tapi di dalam mimpi itu, kamu bukan bersama aku. Ada manusia lain di sisi kamu. Aku cuma perhatikan kamu dari jauh.

Entah kenapa dada dan hati aku merasa sakit. Rasanya bagai dipijak oleh ramai manusia.

Aku lihat kamu asyik memberi senyum pada dia. Mata kamu asyik memandang wajah dia. Gelak tawa kamu sangat indah aku dengar, tetapi tawamu bukan untuk aku. Tetapi dia.

 Tiba tiba aku merasa benci mendengar suara kamu. Aku benci melihat kamu asyik menatap wajah dia. Aku tidak suka melihat kamu duduk berdua bersama dia.

Aku benci rasa ini. Rasanya tidak enak. Sakit.

Apa...ini yang dinamakan cemburu?

----

"Secara jujur, aku lebih cemburu pada senja, karna senja lebih mendapat perhatian kamu."

----

"Kamu bisa cemburu, tetapi jangan melebihi hadnya. Dikawal rasa itu sebaik mungkin karna mungkin disebabkan cemburu kita akan menjadi tidak waras."

You Might Also Like

0 comments