#7harimenulis // Happiness

December 08, 2017


Hari ketujuh | December 8, 2017

Tidak aku sangka sama sekali aku bisa menulis hingga saat ini. Walaupun aku tahu ada penulisan aku lari dari tema yang diberi.

Hari ini hari terakhir, tetapi aku berharap aku boleh terus menulis tanpa lelah. Menulis tanpa berfikir untuk berhenti.

Sudah banyak kali aku berfikir untuk berhenti. Tetapi hingga kini aku tidak berhenti. Aku cuma berehat dari menulis. Ya, cuma berehat yang panjang.

Di dalam waktu itu aku sedar akan satu hal. Saat menulis, aku merasa senang. Saat aksara mula terbentuk menjadi perkataan, aku merasa bahagia.

Aku menikmati setiap proses menulis. Dari tiada ilham, block writer sehinggalah aku boleh menulis tanpa henti. Idea datang mencurah curah. Rasanya tidak dapat aku gambarkan sama sekali.

Ternyata, menulis ini adalah salah satu kebahagiaan untuk jiwa aku.

Buat kak Ivana, terima kasih karna buat #7harimenulis. Ini kali pertama saya join dan saya harap kak Ivana akan buat lagi seperti ini di masa akan datang.

Salam dari Malaysia 🌸

Buat kalian, keluarga dan orang tuaku yang tidak pernah aku ceritakan pada umum. Cukup saja kalian tahu bahwa aku ini sentiasa bahagia bersama kalian. Ya, cukup itu dicerita pada umum. Tidak lebih.

Dan buat kamu, insan yang masih aku tidak tahu siapa gerangannya aku tahu kamu akan hadir diwaktu yang tepat tanpa perlu membuang waktu lagi. Aku berharap dia itu adalah kamu. Tapi aku tahu, perancangan Tuhan itu lebih indah.

Buat dia yang hadir semenjak 2012, terima kasih karna hadir di dalam hidup aku meski sebentar. Aku akan ingat tiap pesanan kamu. Aku tahu kamu tidak pernah tinggalkan aku sendirian, karna kamu adalah suara hati aku. Suara hati yang sering aku gelarkankan sebagai dia.

*****

Buat hati yang sedang berduka
Buat jiwa yang sedang kecewa
Dan juga rapuh
Menangis saja
Usah ditahan sama sekali
Kelak kamu sendiri yang sakit

Luahkan semuanya pada Tuhan
Karna Dia Maha Mendengar
Dia dengar tiap bicara hati kita

Pulang lah kepada Dia
Kembali ke arah Dia
Karna itu juga adalah satu kebahagiaan buat roh

Aku harap
Suatu saat nanti kamu akan ketemu bahagia kamu sendiri
Moga tiap titis air mata hari ini
Akan diganti dengan senyuman indah

Sabar ya. Kelak hari bahagia kamu pula tiba.

[Maka, dengan ini tamat sudah #7harimenulis di blog aku. Moga kak Ivana akan buat seperti ini lagi supaya aku bisa update blog lagi sebab aku sangat jarang update blog. Tak tahu nak update apa haha

Kepada pembaca, terima kasih karna sudi singgah dan membaca. Tanpa kalian, aku bukan siapa siapa. Moga Tuhan membalas kembali tiap kebaikan kalian.

So, see you next time. InsyaAllah.]


You Might Also Like

0 comments