Lil Words // Tentang sahabat kesayangan

April 29, 2018


Sahabat
Mereka insan yang paling dekat
Yang terima baik buruk
Yang terima diam bising
Yang sanggup menegur diri disaat kesilapan dilakukan

Sahabat
Mereka tidak sentiasa berada di sisi
Tetapi --
Mereka sering muncul diwaktu yang tepat
Tanpa beritahu apa pun

Sahabat
Sekadiran mereka selepas keluarga
Mereka miliki sebagian dari jiwa ini
Yang berjaya membuat aku jatuh sayang pada manusia lain
Yang berjaya membuat aku percaya bahwa masih ada manusia yang boleh aku percaya

Berkongsi rahsia bersama
Tangis tawa bersama
Bergaduh dan berbaik semula
Itu semua adat dalam bersahabat
Untuk membuat kita lebih dekat
Dan lebih erat

Terima kasih karna wujud di dalam buku kehidupan aku
Terima kasih karna sudi menerima diri aku
Moga persahabatan ini kekal hingga akhir hayat kita
Moga Tuhan sentiasa merahmati ukhuwah kita

Terima kasih sahabat.

April 28, 2018

You Might Also Like

0 comments