Lil Words // Tentang Jatuh

April 29, 2018


Susah sudah di angkat
Lalu jatuh
Dibangkit lagi
Lalu jatuh lagi
Diulang ulang hingga akhir hayat

Mereka bilang sebabnya karna Tuhan sayang
Merek bilang lagi--
Karna kita masih belum ada di syurga Tuhan

Aku tahu itu semua
Tahu sangat
Tapi kenapa?
Aku tahu Tuhan sayang
Aku tahu ada ganjaran
Aku tahu ada hikmah

Tapi kenapa aku harus jatuh disebabkan ujian dari Tuhan?
Aku sendiri sedar bahwa
Ujian Tuhan bukan saja saja
Ujian Tuhan untuk menguatkan aku
Ujian Tuhan untuk siapkan jiwa aku untuk masa akan datang

Adakah itu jawapan untuk soalan aku selama ini?

Tuhan --
Aku perlu petunjuk dariMu

Jatuhnya aku disebabkan ujian ini cuma sebuah ujian untuk aku kan?
Ujian untuk kukuhkan lagi kepercayaan aku padaMu
Untuk kukuhkan lagi tali kebergantungan aku kepadaMu

iya kan?
Dan aku pasti jawapanMu adalah ya
Karna ini adalah kehidupan untuk menuju ke arahMu

April 28, 2018

You Might Also Like

0 comments