Meet and Greet with Teme Abdullah

June 04, 2024

 Assalamualaikum, sekian lama saya tidak update blog. How you doing my youth? Is everything okey? Still trying to figure it out how to overcome it? Its okey, take your time. The answer is always there.

This blog is like a time line to my life. You can see how my writing change from time to time. Dah lama sangat tak update sebab tak tahu nak update apa. Kalau dulu, semua hal akan di-update dekat sini seperti buku diari. Tetapi mungkin waktu sudah berubah dan kita sedang upgrade diri sendiri dan lebih suka menjadi manusia yang menjaga privasi. 

Apa pun yang sedang kamu alami, moga Allah mudahkan. Moga kamu sentiasa berada di dalam lindungan Allah. 

Okey sebenarnya saya nak bercerita sesuatu. Satu kisah yang tidak pernah saya terfikir akan menjadi satu kenyataan untuk seorang Jamilah. I bet my 19-years-old Jamilah tengah berada di awangan. She didn't expect this going to happen to her.

You guys tahu tentang Meet and greet bersama Teme Abdullah? The writer yang saya selalu review buku dekat sini dan buku terakhir yang saya review is Penulis Jalanan. Buku yang saya menangis setiap kali buka bab 2. I dont know, setiap kali baca, mesti menangis. 

FINALLY AFTER 6 YEARS!!! 🥹 Happy sebenarnya, but at the same time rasa macam, "Teme, tengoklah supporters Teme dah bertambah sekarang. Dah makin ramai terinspirasi dengan seorang Teme Abdullah. Dah ramai yang suka dengan karya Teme. Im proud of you. I see how you struggle dulu, but now, look at you. You're more than what you think." moment. 

Kisahnya begini, so last Saturday, Jun 1,2024. The day that I will remember for a long time. FOR THE FIRST TIME, I MEET TEME ABDULLAH at his second Meet and Greet with Teme Abdullah after 6 years.  The first one 2018, I cant join because Im not very sure that time. But this year, memang rezeki saya dapat bertemu dengan Teme di waktu yang tepat.




At that time, saja saja cakap macam tu. But turns out, memang direzekikan untuk bertemu dengan Teme. Sumpah rasa Tuhan makbulkan doa di waktu yang sangat tepat.

It such an amazing memories core. Like, I DIDNT EXPECT THIS AT ALL. Everything went so smooth, but masa battle tiket ada sedikit kecewa dan menangis lah sebab tetiba dah sold out 🥹

Butttt, after try a few times, ALHAMDULILLAH I GOT THE TICKET 😆 but syifaa didn't get the ticket 🥹

Then the journey begin, from Taiping to PBAKL untuk jumpa Teme! And when I said everything went so smooth, I really mean it. Semuanya seakan dipermudah oleh Allah. Dari Teme drop the hint and I just dengan tawakalnya check out barang untuk gift Teme, then print gambar untuk Temerity. 


This the picture that I give to Temerity. Just gambar lukisan Teme. Bukan gambar Teme yaaa, gambar lukisan yang dilukis oleh Teme Abdullah. No, i didnt take any order or jual. Because, I cant do that. If I want to jual, I need permission from Teme. But I only do this as freebies. From tengok dari layar, to print it out as physical postcard. 

Out of context, I really love the outcome of the pictures! Sumpah cantik sangat sangattt!!! 

Btw, I do this dengan penuh tawakal dan doa moga betul ada Meet and Greet. Alhamdulillah, two days after that, Teme drop yang betul akan ada meet and greet. It such a thrill moment hahahahaha then Kak Anem pun macam menggalakkan kite untuk buat je. Jadi, kite pun buatlahhh hahaha Thank you kak Anem! 


The outcome sampul untuk postcard 🩷🩵 sendiri buat, sendiri suka yaaa hahahaha btw, any Temerity yang dapat, feel free to tag me on Instagram/Twitter yaaaa. Nak tag Teme sekali pun bolehhhh 😂

Ohhh yaa, taip panjang panjang ni. Tak cerita lagi kenapa Temerity. I mean whos Temerity. Okey, Temerity ni adalah supporters Teme Abdullah. Like Seventeen have Carat, Exo has Exo-l. So why not kita letak satu nama untuk supporters Teme. 

Jadi bila ingat Teme Abdullah, ingatlah Temerity. Teme Abdullah has Temerity ✨ Where you get the Temerity? Saya ambil Temerity dari blog Teme Abdullah, Teme Temerity because why not? Temerity is Teme Abdullah museum for a lifetime. Teme, nak tanya ni, bolehkan saya panggil supporters Teme as Temerity? Because I already sebarkan Temerity as Teme Abdullah supporters 😆

Okey sambung balik, dekat pesta buku tu sangat ramai yaaaaa. Penuh dengan lautan manusia. Tengok mula mula tu terus rasa nak balik, because I cant stand with crowded place. But still, tetap excited nervous nak jumpa Teme. 

And Temerity is so nice and kind. Theyre not screaming and just silently follow the rules. Such a good moment. 

Masa melangkah masuk dewan tu, I saw Teme dekat depan. Wearing black suit with half face mask and glasses too! Cute hahaha


Nampak tak secoet Teme dekat depan tuuuu!!!! Masa ni dah rasa macam, betul ke Jamilah dapat jumpa Teme ni. Rasa macam mimpi. Sumpah! 

Then we take our turns and bila turn saya, sumpah otak terus blank ya. Nak ajar Junranghae pun tak boleh hahahaha but all I include in one phrase, "Terima kasih kerana menulis." satu ayat yang memang tiap kali tweet or apa apa, mesti nak cakap tu dekat Teme. Sebab i love his words.

At first, tak sangka direzekikan untuk jumpa Teme walaupun hanya sekejap. Tahu tahu saya dah keluar dewan tu. Momen yang sedikit, tetapi akan diingati setiap waktu.


To Teme Abdullah, 

Thank you for the amazing memories. I will treasure it for a very long time. If you ask me what is comfort, my answer is you. Youre one of my comfort places for me to breathe and thank you for be so kind.

Teruskan melukis dan menulis. Terus menjadi seorang Teme Abdullah. Jaga kesihatan baik baik. Take a good care of yourself okieee ~

Thank you for existing as Teme Abdullah! Supporting you since 2013 till now is the best decision ever! Sedar tak sedar dah 11 tahun ya support Teme 🥹 But the truth is, I love his arts, drawings before his writing. Then suddenly he write a masterpiece called "Pelukis Jalanan" hahahaha

Saya tak jangka ya yang seorang Teme menjadi penulis buku sekarang. Rasa macam, wow, dah jauhhhhh Teme melangkah and Im proud of you Teme!

Last but not so last, thank you for every single thing that happened. Hingga ke saat ini, masih belum percaya yang saya dapat jumpa Teme 🥹

So, see you when I see you ✨ hope you have a good time and have a wonderful day 🩵🩷


I hope that you like the gifts ✊🏻


You Might Also Like

0 comments