/ Talking / Random Thought 2

February 02, 2016


Salam 'alaik,

Keh! Maaf sebab dah lama tak update. Haha seriously aku rasa cam, weh dah lama tak update blog. Okey, maaf.

Aku cam tak tahu nak update apa. Aku bukak, then aku tutup balik. Nampak dak punya tak tahu nak taip apa.

Jadi, aku gagahkan jugak diri untuk update, so I will talk random, sebab cam senang tapi sebenarnya tetap susah.

So complicated. Hahaha women. Right ?

Tadi aku bebel dekat twitter pasal menghafal Quran. Now aku bebel dekat sini pulak. Nampak tak yang aku suka membebel, jadi mohon bertabah kekasih gelap aku.

haha k gurau. In real life aku tak banyak bebel. Aku banyak cakap ja. Tu pun boleh tetiba senyap. Hahaha

Kadang aku on twitter ni sebab ......

Nak jawapan jujur dari aku ke ?

Okey okey, aku selalu on twitter sebab aku rasa cam twitter ni tempat aku meluahkan segalanya.

Eh, hm okeu tak semua aku luah. Just certain part. Tapi bila fikir balik, dah banyak aku dedahkan tentang diri aku dekat public.

But still, I hope they did not know me in real life. Sorry guys.

Family ? Kalau boleh pasal family aku, aku taknak dedahkan. Cukuplah aku sorang. Jadi, kalau kau nak cakap apa apa pasal aku, jangan libatkan family aku.

Just dont.

Dekat twitter ni kekadang aku tengok ramai jugak lah yang tweet tweet dakwah, puisi, tiap bait aksara yang tertulis tu memang cantik.

Aku suka. Teruskan. Tapi satu je, kenapa suka unmensi orang ? Haha aku perati ja, dan termasuk aku.

Dakwah is okey, but please jangan ada unsur sindir menyindir, rasa diri lebih hebat dari yang lain.

'dakwah aku la paling hebat sebab banyak yang retweet dan like dan fav dan quote.'

Aku tahu ada yang pernah terdetik. Ke tak ? haha tanya je.

Kalau bilangan rt dan like tu yang dikira, agaknya apa yang jadi dengan niat ikhlas pada awal tweet tersebut ?

Kalau betul bilangan itu yang dikira, adakah ia akan menjadikan kita lebih hebat ?

Hati hati, penyakit hati ni kita tidak nampak. Dan kita sebagai pembaca, make sure setiap tweet tu dari sumber yang sahih.

sebab belum tentu yang banyak rt dan like tu adalah sahih. Behave sikit.

Then, pasal niqabis hipster tu, mohon delete gambar tu, kita dah sebar aib dia. Nak tegur, tegur personal. Tegur secara lembut. Tegur secara umum.

[ Maksud aku tegur secara umum ni kau tak kaitkan dengan mana mana manusia, alam dan cakerawala yang ada. You know, general. Ke tak faham ?]

Ni aku tak marah tau, aku cuma kasi tahu ja. Karang hampa kata aku marah lah, apa lah. Chill babe. Aku tengah random ni.

Kadang terfikir,
"Sampai bila nak jadi macam ni ?"

Sampai bila nak futur ? Putus asa ?

Come on, dah 2016 weh,
Tak kan nak give up lagi,
Bangkit la dari lena yang panjang,
Sudah sudahlah berangan dua puluh empat jam,
Masa untuk bertindak weh,
capai la cita cita kau,
Capai la impian kau,
Usaha itu perlu,
Sampai bila nak malas ? Tanya je.

Update status Islam semakin mundur,
Keyboard warrior memang megah,
Ajak face to face beribu alasan diberi,
Tiada usaha yang dilakukan,
Hanya duduk di sebuah kerusi,
Sambil telefon bimbit di tangan,
Jari laju saja menari di screen,
"Islam mundur ?"

Tak Islam tak mundur,
Islam semakin berkembang,
Tapi umatnya semakin mundur,
Tidak tahu hendak lakukan apa,
Hanya duduk dan like saja,
Aku la tu.

Kata nak satukan Islam,
Tapi apa usaha yang sudah kau lakukan ?

Sampai bila nak jadi macam ni ? Tanya diri kau sendiri.

Tanya je.

-----------


Haha punca betul twitter ni. kan aku dah bebel pasal twitter. Dekat twitter ni pun ada memacam drama. Korang hati hati je lah.

Dari twitter, sampailah ke keyboard warrior. Apa kena mengena tak tau. Haha


Ni kalau ada salah dan silap, tegur aku. Jangan dok senyap, lepas tu pi tweet cakap aku buat benda tak betul. bagi tau kat aku, dm aku dekat twitter : @sjmilah_

Adios!

You Might Also Like

0 comments

Instagram

Twitter